Johnnie Walker od Diageo strategicznie

Diageo uważa, że w tak dynamicznie rozwijającej się kategorii jak whisky przetasowania między dwoma głównym graczami są naturalne, ale wynikają raczej z działań jednorazowych niż długofalowych.

Powołując się na dane Nielsena, Wyborowa SA podała, że w czerwcu Ballantine’s Finest z 27-proc. udziałem w ujęciu ilościowym wyprzedził dotychczasowego lidera kategorii Johnniego Walkera (Diageo). - W minionym roku sprzedaż kategorii whisky wzrosła w Polsce o 20 proc. wartościowo przy jednoczesnym spadku wartości rynku wódki i piwa. Przy tak dynamicznym i wciąż relatywnie niewielkim rynku zmiany na pozycji lidera pomiędzy dwoma głównymi graczami są możliwe i często zależą od taktycznych działań - komentuje Michał Groniewski, senior brand manager whisk(e)y w Diageo.
Zaznacza, że Johnnie Walker pozostaje whisky nr 1 na świecie, a Diageo w promocji tej marki w Polsce koncentruje się na działaniach strategicznych w długim okresie. Michał Groniewski podkreśla, że Diageo buduje rynek whisky za pomocą szerokiego portfolio marek adresowanego do różnych grup konsumentów.
I tak, poza Johnnie Walker, firma rozwija marki J&B i Bushmills; kategorie bardziej dostępnych cenowo whisky (Bells i Black & White) oraz kierowane do najbardziej wymagających konsumentów whisky single malts, wśród których wiodącą marką jest Singleton.
Od czerwca 2010 r. do maja br. handel sprzedał whisky za 671 mln zł (Nielsen).