Rekordowe wyniki Spomleku

Cały 2011 r. SM Spomlek zamierza zamknąć przychodami rzędu 400 mln zł, czyli wyższymi od ubiegłorocznych o ok. 50 mln zł.

W pierwszej połowie 2011 r. SM Spomlek wypracowała przychody w wysokości 207,2 mln zł. - Ten rekordowy wynik jest wyższy o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2010 - podkreśla Edward Bajko, prezes SM Spomlek. Zaznacza, że już od trzech lat spółdzielnia notuje stały wzrost obrotów na poziomie ok. 20 proc. rocznie.

W 2010 r. SM Spomlek zanotowała 355 mln zł przychodów ze sprzedaży. Edward Bajko wstępnie szacuje, że w całym 2011 r. obroty spółdzielni powinny wzrosnąć w stosunku do ubiegłego roku o ok. 50 mln zł. - Wierzymy, że dobra koniunktura na przetwory mleczne będzie się nadal utrzymywać - mówi. Dodaje, że prognozy przewidują dość dynamiczny wzrost spożycia serów w Polsce i że Spomlek walczy zatem o wzrost swojego udziału w tym rosnącym rynku.

W tym celu spółdzielni potrzebne były większe moce produkcyjne, co ułatwiło przejęcie Elbląskiej Spółdzielni Mleczarskiej. Dziś jest ona jednym z oddziałów Spomleku. W kwietniu br. ruszyła tam produkcja serów, które już w maju pokazały się na rynku. Pierwsze wyniki z ich sprzedaży będą widoczne dopiero w drugiej połowie tego roku.

Spółdzielnia pracuje też nad wsparciem promocyjnym dla marki Serenada. W połowie sierpnia został uruchomiony jej profil w Facebooku, a z początkiem września ruszy nowa, odświeżona strona www.serenada.com.pl, na której obok informacji o marce znajdą się także gry i zabawy dla najmłodszych.

- Zaprosimy też konsumentów do wspólnej zabawy z wlepkami, które od września znajdą się na opakowaniach serów żółtych w plastrach marki Serenada. Kilkadziesiąt przygotowanych i utrzymanych w wesołym klimacie haseł można odrywać i przyklejać w dolnym miejscu, np. na laptopie, kubku czy lustrze - mówi Edward Bajko.

Spomlek pracuje równocześnie nad działaniami promocyjnymi dla marki serów szlachetnych Old Poland.