Emperia rozwija wystawione na sprzedaż sieci

Do końca roku może ruszyć do 20 nowych Stokrotek.

 

Firma poinformowała, że nabyła 6 nowych lokalizacji pod budowę supermarketów Stokrotka i nie zamierza na tym zakończyć rozwoju sieci.

Dziś część detaliczna grupy, skupiająca oprócz Stokrotki sieci Delima, Społem Tychy i Maro Markety, liczy 233 sklepy (od początku roku otwarto 7 Stokrotek).

- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 r. osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding.  Dodaje, że oferta sprzedaży tej części biznesu spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych.

- Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu lub w wypadku nieuzyskania satysfakcjonującej oferty – wzmocnienie pozycji na rynku – konkluduje prezes Emperii.

Emperia spodziewa się uzyskać ze sprzedaży segmentu detalicznego minimum 900 mln zł.