Bomi spada w detalu

Segment detaliczny Bomi wykazał w pierwszym półroczu 2011 r. 4,1-proc. spadek przychodów ze sprzedaży.

Skonsolidowane obroty grupy wyniosły po pierwszych 6 miesiącach br. 648 mln zł, co oznacza, że w porównaniu z tym samym okresem ub.r. były o 5,3 proc. wyższe.

Przychody segmentu detalicznego wyniosły w pierwszym półroczu 352 mln zł (rok temu - 367 mln zł), przy czym firma zaznacza, że powierzchnia sprzedaży zmniejszyła się w tym czasie o 9,7 proc.

Lepiej wyglądają wyniki segmentu obejmującego dystrybucję i franczyzę. Jego obroty wzrosły o 21 proc., do 363 mln zł.

Na koniec I półrocza 2011 roku w skład sieci sprzedaży GK Bomi wchodziły łącznie 1472 placówki, w tym: 33 delikatesy, 22 supermarkety oraz 1417 sklepów osiedlowych. Ze względu na strukturę zależności w GK Bomi na koniec I półrocza 2011 r. sieć sprzedaży liczyła: 59 sklepów własnych, 271 sklepów franczyzowych ("franczyza pełna") oraz 1142 sklepy stowarzyszone ("franczyza miękka"). W skład segmentu dystrybucyjnego na koniec I półrocza 2011 r. wchodziło łącznie 6 centrów dystrybucyjnych oraz jeden magazyn typu cross-dock i jedna hala cash & carry.

Obecnie grupa stawia na rozwój sieci franczyzowej oraz sklepów online.