Krupnik w Polsce, Sobieski w USA

Grupa Sobieski chce być liderem krajowego rynku wódki. Sukces mają zapewnić dwie marki: Krupnik i Sobieski.

Wódka Krupnik Premium zadebiutowała na rynku w marcu 2010 r. i od tego czasu, jak zapewnia jej producent, bije rekordy popularności. Po niespełna 1,5 roku od pojawienia się w sprzedaży marka zdobyła ponad 11 proc. polskiego rynku wódki (Grupa Sobieski za Nielsenem).

- Jedynie kwestią czasu pozostaje zdobycie przez nas tytułu lidera tego rynku. Obecna pozycja gracza nr 2 jest bardzo silna, a znakomite wyniki Krupniku w Polsce będą wspierane przez nasze wyniki eksportowe - zapewnia Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski. Dodaje, że chodzi przede wszystkim o rynek amerykański, na którym sukcesy odnosi marka Sobieski.

Na koniec czerwca 2011 r. udział Grupy Sobieski w polskim rynku wódki wynosił 20,5 proc. i był o 3,4 pkt proc. wyższy niż rok wcześniej. Największym na tym rynku graczem jest Stock Polska, producent Czystej de Luxe Żołądkowa Gorzka, najpopularniejszej wódki w kraju.