Henryk Kania buduje kategorię

Zakłady Przetwórstwa Mięsnego "Henryk Kania" wprowadzają do sprzedaży mięsne przekąski, które mają być alternatywą dla tych tradycyjnych.

Kabanosy i kiełbaski pod marką Polskie Snaki, jak zapewnia ich producent, są innowacją na polskim rynku. Mają bowiem stanowić alternatywę dla szybkich przegryzek w ciągu dnia.

Polskie Snaki dostępne są w sprzedaży od sierpnia br. Ich dystrybucja budowana jest na razie w handlu nowoczesnym i tradycyjnym, ale z czasem trafić mają też na stacje benzynowe i do saloników prasowych.

- Już dzisiaj widzimy, że nasze przekąski mocno przypadły do gustu konsumentom, dlatego dbamy o rozwój ich dystrybucji - zapewnia Dominika Rąba, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w ZPM Henryk Kania.

Przyznaje, że plasterki czy też małe kawałeczki kiełbasy definiowane jako segment przekąsek mięsnych są obecne na polskim rynku od kilku lat, ale jej zdaniem to właśnie ZPM Henryk Kania jako pierwsza firma odpowiada kompleksowo na potrzeby konsumenta. Chodzi m.in. o wygodne opakowania produktów, nowoczesny design, dłuższy od tradycyjnych mięsnych przekąsek termin przydatności do spożycia oraz możliwość przechowywania bez użycia lodówki.

W Polsce były już próby wprowadzenia do sprzedaży podobnych wyrobów. Na początku 2010 r. Unilever Niemcy powierzył firmie Lorenz Snack-World budowanie u nas marki popularnych w zachodniej Europie, zwłaszcza w Niemczech, właśnie mięsnych przekąsek (chodziło o markę BiFi). Umowa była bezterminowa; dystrybucja produktów obejmowała m.in. stacje benzynowe.

Sprzedaż BiFi w Polsce miała wzmocnić pozycję Lorenz Snack-World jako innowatora kategorii słonych przekąsek, jednak już na początku 2011 r. Lorenz zakończył współpracę z firmą Unilever Niemcy, a tym samym przestał prowadzić sprzedaż tych produktów.

Zakłady Przetwórstwa Mięsnego "Henryk Kania" mają w portfolio szeroką gamę przetworów mięsnych, poczynając od tradycyjnych wędlin, a na suchych kiełbasach kończąc.

- Obecnie klienci szukają produktów oryginalnych, tworzonych z pomysłem. To dlatego wzbogaciliśmy na przykład ofertę kiełbas suchych o kabanosy smakowe, które teraz należą do najsilniejszych produktów marki Henryk Kania - dodaje Dominika Rąba.