Ballantine’s wzmacnia pozycję
W kategorii whisky Ballantine’s Finest objął pozycję lidera - chwali się Wyborowa SA (Grupa Pernod Ricard).
Powołując się na dane Nielsena, firma podaje, że w czerwcu Ballantine’s Finest z 27-proc. udziałem w ujęciu ilościowym wyprzedził dotychczasowego lidera kategorii Johnniego Walkera (Diageo).
- Duży wzrost sprzedaży w ostatnim roku zawdzięczamy zbudowaniu silnej pozycji w sieciach handlowych – powiedział Jean-Baptiste Mouton, dyrektor marketingu i członek zarządu Wyborowej SA.
Do Ballantine’s Finest w ostatnim roku należało około 42 proc. segmentu szkockich whisky ze średniej półki cenowej, marka z portfolio Wyborowej wyprzedzała Johnniego Walkera Red. W tym okresie segment ten stanowił ponad połowę rynku whisky w ujęciu ilościowym.
Od czerwca 2010 r. do maja br. handel sprzedał whisky za 671 mln zł (Nielsen).