Media Saturn ze stratą

Po raz pierwszy od dwóch lat należące do koncernu Metro sieci z elektroniką Media Markt i Saturn odnotowały stratę.

Wynik obciążyły przygotowania do spóźnionego startu sklepu internetowego, z którym wiążą się też jednak nadzieje na poprawę wyników w przyszłości. 44 mln euro operacyjnej straty wobec 41 mln euro zysku przed rokiem - to wyniki II kwartału w Media Saturnie. Nakłady na uruchomienie sklepu internetowego, budowę biznesu w Chinach i koszty odwrotu z rynku francuskiego obciążyły wynik spółki-córki Grupy Metro.

Media Saturn w pośpiechu goni konkurencję na polu sprzedaży internetowej. Sklep Saturn.de ruszy w październiku br., internetowy Media Markt - w styczniu 2012 r. Dodatkowo Metro nabyło sklep internetowy Redcoon i zamierza go rozbudowywać; niewykluczone są też kolejne akwizycje.

Do 2015 r. internetowy biznes ma przynosić 5 mld euro obrotów.