Praktiker wciąż na minusie

Drugi kwartał, zwyczajowo najlepszy dla sklepów typu "dom i ogród" ze względu na sezon ogrodowo-grillowy, przyniósł Praktikerowi głębokie spadki sprzedaży i straty.

Nie pomogła nowa strategia, która już wymaga dopasowania do nowych warunków. Ze względu na słabe wyniki II kwartału nie da się ukryć, że nowa strategia Praktikera nie przynosi na razie spodziewanych pozytywnych efektów - pisze "Lebensmittel Zeitung". Dlatego program "Praktiker 2013" ma zostać częściowo zmodyfikowany.

W II kwartale strata operacyjna sieci wzrosła do 72 mln euro, podczas gdy przed rokiem w analogicznym okresie udało się jeszcze odnotować 52,2 mln euro zysku. Do słabego wyniku przyczynił się także biznes zagraniczny Praktikera.

Wynik netto sięgnął ponad 307 mln euro straty wobec prawie 26 mln euro zysku przed rokiem, obroty spadły o 8 proc. poniżej 1 mld euro. W całej pierwszej połowie roku były niższe od tych z 2010 r. o ponad 9 proc.

W dodatku szef sieci Wolfgang Werner wycofał się z zarządu i prowadzi firmę komisarycznie do czasu znalezienia następcy. Zapewnił jednak, że nowe pozycjonowanie niemieckiej części biznesu będzie kontynuowane, a nawet zwiększy tempo. W Niemczech negatywny wpływ na sprzedaż miało wycofanie się Praktikera z akcji promocyjnych. Na skutek kryzysu ucierpiały też obroty na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Grecji, Rumunii i Bułgarii.

Wzrost obrotów Praktiker odnotował w II kwartale tylko w Polsce i na Ukrainie.