Henkel: nowa strategia dla proszków

Rosnąca konkurencja na światowym rynku proszków do prania zmusza producenta Persila do wprowadzenia nowej strategii i struktury organizacyjnej tej branży.

Nowy szef działu środków piorących w Henklu Bruno Piacenza zamierza odpowiedzieć na wyzwania światowej konkurencji nową strategią. Jej ważnym elementem będzie scentralizowanie marketingu. Nowy szef zamierza skrócić procesy decyzyjne poprzez globalne zarządzanie, co ma ułatwić i przyspieszyć wprowadzanie innowacji w produktach takich marek, jak: Persil, Pril czy Bref.

Strategiczne decyzje dotyczące rozwoju marek i produktów na całym świecie będą odtąd podejmowane w Düsseldorfie, natomiast kierownictwa na poziomie lokalnym będą mogły je dostosowywać do lokalnych warunków. Do tej pory strategie marketingowe były dodatkowo opracowywane w poszczególnych komórkach geograficznych: Europa Zachodnia, Środkowo-Wschodnia, Ameryka Północna, Bliski Wschód/Afryka.

Wysokie koszty surowców spowodowały, że marże i cele wzrostu Henkla znalazły się pod presją. "Biorąc pod uwagę rozwój w ciągu ostatnich kilku miesięcy, nasze wyniki i szybkość, z jaką nasi konkurenci wprowadzają innowacje, staje się jasne, że musimy działać bez zwłoki" - cytuje "Lebensmittel Zeitung" Brunona Piacenzę.

Henkel w walce konkurencyjnej stosował do tej pory głównie akcje promocyjne na rynkach wschodzących, co zaowocowało spadkiem cen jego produktów do prania w 2010 r. o 4 proc.