Colgate-Palmolive pod presją kosztów

Oszczędności i częściowe podwyżki cen nie zdołały wyrównać negatywnego wpływu rosnących kosztów surowców.

Obroty Colgate-Palmolive w II kwartale wzrosły jednak o 10 proc., do 4,2 mld dol. Zysk z powodu wyższych wydatków wzrósł jednak już tylko o 3 proc. i wyniósł 622 mln dol.

Colgate-Palmolive jest największym na świecie producentem pasty i szczoteczek do zębów. Według danych firmy jej udział w rynku pasty do zębów wyniósł w pierwszym półroczu 44,6 proc., a w rynku szczoteczek do zębów - 31,9 proc.

Największe wzrosty sprzedaży producent zawdzięcza przede wszystkim rynkom latynoamerykańskim i azjatyckim. Koncern ma też w ofercie środki czyszczące i myjące, a ostatnio przejął od swego konkurenta Unilevera markę żeli pod prysznic Sanex.