Kraft podzieli się na dwie firmy

Z firmy Kraft Foods powstaną dwie niezależne, notowane na giełdzie w Nowym Jorku firmy.

Firma ogłosiła w czwartek plany oddzielenia szybko rosnącego globalnego biznesu przekąsek - z marką Cadbury włącznie - od wysokomarżowego północnoamerykańskiego biznesu spożywczego. Podział ma nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

- Nasze strategiczne podejście doprowadziło nas do punktu, w którym chcemy stworzyć dwie wielkie firmy, każdą z osobnym przywództwem, celami i silną pozycją rynkową, by w pełni zrealizować ich potencjał - powiedziała szefowa firmy Irene Rosenfeld. Zdaniem Rosenfeld obie części biznesu różnią się od siebie priorytetami i powinny pójść każda swoją drogą.

Marki Cadbury, Oreo, Lu, Jacobs, Trident czy Milka należeć będą do międzynarodowego Krafta działającego w Europie i na rynkach rozwijających się. Roczna sprzedaż tej części biznesu ma wartość 32 mld dolarów.

O połowę niższą wartość ma sprzedaż drugiej części firmy, do której należeć będą marki Philadelphia, Maxwell House, Oscar Mayer, Miracle-Whip czy Capri-Sun.