E. Wedel wprowadzał w błąd

UOKiK ukarał producenta grzywną.

Urząd zakwestionował rzetelność informacji o jednym z konkursów, które E. Wedel umieszczał na opakowaniach Ptasiego Mleczka. Jeżeli firma organizuje konkurs albo występuje do klientów ze specjalną ofertą, musi wyraźnie informować o cenie produktu oraz czasie zakończenia promocji, a także udostępnić swoje dane teleadresowe oraz regulamin akcji.

W przypadku loterii promocyjnej Ptasiego Mleczka "Sięgnij po swój kawałek nieba" UOKiK zauważył, że opakowania produktu nie zawierały danych o czasie trwania promocji.

W lutym br. wszczął postępowanie przeciwko firmie i ustalił, że po zakończeniu konkursu w sklepach nadal sprzedawano Ptasie Mleczko w opakowaniach informujących o nim. Urząd uznał, że konsument, który nie miał informacji o okresie trwania promocji, mógł kupić Ptasie Mleczko, a nie produkt innego producenta, właśnie po to, aby wziąć udział w konkursie, choć de facto akcja była już zakończona.

Prezes UOKiK nałożyła na E. Wedel karę w wysokości 72 917 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki wraz z upływem terminu przydatności do spożycia promocyjnych opakowań Ptasiego Mleczka.

Jak podaje UOKiK, rocznie rozpatruje około 30 postępowań dotyczących przedsiębiorców wprowadzających konsumentów w błąd. Za takie praktyki grozi kara finansowa o wartości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów firmy.