E. Wedel wprowadzał w błąd
UOKiK ukarał producenta grzywną.
W przypadku loterii promocyjnej Ptasiego Mleczka "Sięgnij po swój kawałek nieba" UOKiK zauważył, że opakowania produktu nie zawierały danych o czasie trwania promocji.
W lutym br. wszczął postępowanie przeciwko firmie i ustalił, że po zakończeniu konkursu w sklepach nadal sprzedawano Ptasie Mleczko w opakowaniach informujących o nim. Urząd uznał, że konsument, który nie miał informacji o okresie trwania promocji, mógł kupić Ptasie Mleczko, a nie produkt innego producenta, właśnie po to, aby wziąć udział w konkursie, choć de facto akcja była już zakończona.
Prezes UOKiK nałożyła na E. Wedel karę w wysokości 72 917 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki wraz z upływem terminu przydatności do spożycia promocyjnych opakowań Ptasiego Mleczka.
Jak podaje UOKiK, rocznie rozpatruje około 30 postępowań dotyczących przedsiębiorców wprowadzających konsumentów w błąd. Za takie praktyki grozi kara finansowa o wartości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów firmy.