Jutrzenka chce być na podium w fiksach

To już drugi po Kamisie gracz, który próbuje ugrać coś dla siebie z dynamicznie rosnącej kategorii fiksów.

Saszetki z przyprawami i gotowymi przepisami ułatwiającymi przygotowanie obiadu to w Polsce hit ostatnich trzech lat. Tylko w 2010 r. kategoria zanotowała prawie 30-proc. wzrost sprzedaży.

Teraz do walki o rynek włączyła się Jutrzenka, która pod marką Appetita w lipcu wypuściła na rynek linię Danie dnia.

- Interesuje nas pozycja w pierwszej trójce. Kategoria fiksów bardzo dynamicznie się rozwija, a  fiksy to przecież także przyprawy, czyli segment, w którym Appetita ma ogromne kompetencje. Musimy dotrzymywać kroku zmieniającym się potrzebom konsumentów i podążać w kierunku, który nadają rynkowe trendy i innowacje - mówi Magdalena Sarnowska, brand manager marki Appetita.

Zapowiada, że firma zadba o kompleksowe wsparcie sprzedaży nowych produktów. - Podstawowe narzędzia, które kierujemy do punktów sprzedaży detalicznej, to nośniki POS, ale nowej linii fiksów zapewnimy też wsparcie marketingowe i PR-owe. Planujemy również kampanię informacyjno-promocyjną, w tym m.in. reklamy w prasie branżowej - informuje Magdalena Sarnowska.

Jutrzenka to drugi producent, po Kamisie, który próbuje włączyć się do walki o tę kategorię, mając za konkurentów tak silnych graczy, jak Nestle (Winiary Pomysł na...) i Unilever (Knorr Danie na dziś).

- Na rynku fiksów toczy się bardzo ostra walka konkurencyjna i raz jeden, raz drugi gracz jest liderem kategorii. W ostatnio badanym przez Nielsen okresie, czyli kwiecień-maj 2011 r., to Winiary Pomysł na było marką nr 1 z 51,1-proc. udziałem w rynku wartościowo oraz 50,7-proc. w sztukach - mówi Agata Balcerowska, group product manager w dziale kulinarnym Nestle Polska.

Dodaje, że Nestle Polska szanuje nowych konkurentów, jednak nie obawia się utraty silnej pozycji. - Liczba innowacji oraz poziom inwestycji w tej kategorii jest tak duży, że mniejszym  graczom będzie bardzo trudno dorównać wydatkom np. marki Winiary, a tym samym zbudować pozycję zagrażającą głównym producentom - stwierdza.