Media Saturn likwiduje etaty

Spółka-córka koncernu Metro chce zaoszczędzić pół miliarda euro.

3 tys. etatów chce zlikwidować właściciel sieci sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn. Dzięki odchudzeniu struktury zatrudnienia i uruchomieniu sprzedaży poprzez internet Grupa Metro chce spowodować powrót Media Saturna na ścieżkę wzrostu.

Rosnąca konkurencja ze strony sklepów internetowych zmusiła największego w Europie operatora sieci z elektroniką do obniżenia cen i zainicjowania własnego sklepu internetowego. To jednak podniosło koszty działalności i zmniejszyło przychody, i w II kwartale Media Saturn po raz pierwszy w historii odnotował stratę. Także całoroczny wynik będzie niższy od ubiegłorocznego.

Cała grupa nie zmieniła jednak tegorocznych prognoz. Media Saturn chce w latach 2012-2014 zaoszczędzić pół miliarda euro, by wyrównać koszty otwarcia sprzedaży w internecie i obniżek cen w sklepach stacjonarnych.

Do końca roku zlikwidowanych ma zostać 3 tys. etatów, głównie w administracji. - Nie będziemy oszczędzać na obsłudze klienta - powiedział Rolf Hagemann, szef finansowy Media Saturna. Zwolnienia nie są jednak planowane. Likwidacja dotyczyć będzie stanowisk nieobsadzonych. Media Saturn zatrudnia 68,3 tys. osób, a jego obroty sięgają 20 mld euro rocznie. W II kwartale strata operacyjna przed wpływem zdarzeń jednorazowych wyniosła 44 mln euro wobec 41 mln euro zysku przed rokiem.

Oprócz kosztów uruchomienia sklepu internetowego wynik obciążyły także inauguracja działalności w Chinach i wycofanie się z rynku francuskiego. W II kwartale spadły też mocno obroty - głównie w Niemczech.