Metro Cash and Carry: Projekt Klient

Hurtowa gałąź Grupy Metro wprowadza w ośmiu krajach pilotażowy projekt dający więcej kompetencji lokalnym menedżerom. Cel: dostosowanie oferty do potrzeb i przyzwyczajeń lokalnych klientów.

Do udziału w projekcie wytypowano 17 placówek w Grecji, Serbii, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Turcji, we Włoszech i w Pakistanie. Kierownictwo tych sklepów otrzyma więcej swobody przy podejmowaniu decyzji na temat zarządzania klientami, personelem, asortymentem, ustalania cen i marketingu. Jedynym warunkiem jest utrzymanie standardów sieci.

- Żyjemy w bardzo dynamicznym świecie. Potrzeby konsumentów zmieniają się z wyjątkową szybkością. Ten projekt daje nam szansę nadążenia za tymi zmianami poprzez uproszczenie procesu decyzyjnego i większą elastyczność na poziomie lokalnym - mówi Vladimir Vava, szef projektu Customer Centricity.

Grupa Metro przeprowadziła już z pozytywnym skutkiem podobny eksperyment w swojej sieci hipermarketów Real.