Pepsi: Polska jednym z liderów wzrostu w Europie

PepsiCo podało ostrożniejsze od wcześniej podawanych prognozy na 2011 rok. I to pomimo bardzo dobrego II kwartału.

Przychody producenta napojów i przekąsek wzrosły w ciągu 12 tygodni zakończonych 11 czerwca o 14 proc., do 16,83 mld dol., a zysk netto zwiększył się aż o 18 proc., do 1,89 mld dol. Zysk operacyjny wzrósł o 12 proc., do 2,75 mld dol.

Firma obniżyła jednak prognozy zysku na cały rok. Do tej pory mówiono o 7-8-proc. wzroście bez względu na wpływ walut. Teraz wzrost ma być "wysoki jednocyfrowy", prognoza zakłada jednak, że 2 punkty procentowe będą zasługą relacji walutowych.

Wzrost w II kwartale to przede wszystkim zasługa Frito Lay – segmentu przekąsek, który wzrósł o 10 proc. – oraz przejęcia producenta napojów i nabiału w Rosji. Problemem jest natomiast rynek amerykański, na którym słabnie popyt konsumentów na coraz droższe – z powodu cen surowców – napoje. Polska została wymieniona w raporcie obok Turcji, Niemiec i Francji jako jeden z liderów organicznego wzrostu w kategorii napojów w Europie.