Pepsi idzie na reklamową wojnę z Coca-Colą

Pepsi próbuje uprzedzić odwiecznego rywala Coca-Colę serią nowych reklam wykorzystujących niedźwiedzie polarne i św. Mikołaja - postaci znane ze świątecznych reklam Coca-Coli.

Reklamy opublikowane w Stanach Zjednoczonych pokazują misie polarne wybierające Pepsi, a nie Coca-Colę. W innej reklamie pojawia się św. Mikołaj, który też woli Pepsi od Coca-Coli.

W reklamie Coca-Coli św. Mikołaj pojawił się po raz pierwszy w 1930 r., natomiast kampania reklamowa z misiem polarnym ma swój początek w 1993 r.

– Jak na każdej wojnie są okresy zawieszenia broni i są bitwy. Konsumenci lubią zdrową rywalizację i czujemy, że jest to właściwa pora na kolejne starcie – mówi gazecie "Financial Times" Massimo d'Amore z PepsiCo.

Krytycy tego ruchu uważają jednak, że to "klasyczne zachowanie numeru 2".