Lekkerland powstrzymuje spadki obrotów

Hurtowy sprzedawca produktów convenience po raz pierwszy opublikował wyniki półroczne. Może się pochwalić powrotem do wzrostów.

Lekkerland w I połowie roku 2011 znacząco zwiększył obroty i zyski. Sprzedaż wzrosła dynamicznie w całej Europie i we wszystkich grupach asortymentowych. Obroty w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku wyniosły 6,1 mld euro, o 2,45 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy był wzrost na rodzimym rynku – wyniósł w Niemczech 2,69 proc. Pozytywny był też wynik po odprowadzeniu podatków.

Według prezesa Christiana Bernera dobre wyniki to zasługa rozbudowy asortymentu produktów świeżych, na które jest coraz większe zapotrzebowanie ze strony konsumentów. Inną kategorią z przyszłością jest segment kaw na wynos. Moda na picie kawy w drodze do pracy przyjęła się nie tylko w Niemczech i nie tylko w dużych miastach – uzasadnia wyniki spółka, która stara się wykorzystać ten trend, współpracując z takimi partnerami, jak Lavazza, Coffema czy Carimali.

Klienci Lekkerlanda mają od niedawna do dyspozycji także serwis zakupów przez internet: od końca 2010 r. hurtownik udostępnił taką możliwość klientom biznesowym, a od maja 2011 r. – indywidualnym.

Lekkerland ma obecnie w 9 europejskich krajach ok. 130,7 tys. punktów sprzedaży: kiosków, trafik, sklepów na stacjach benzynowych, sklepów typu convenience, piekarń czy kantyn. W 2010 roku obroty Lekkerlanda wyniosły 12,2 mld euro.