Centra handlowe królują na Dolnym Śląsku

Nadal powstają nowe.

Ze wskaźnikiem nasycenia powierzchnią centrów handlowych na poziomie 270 mkw. na 1000 mieszkańców Dolny Śląsk jest dziś najbardziej nasyconym województwem w kraju -  średnia dla Polski wynosi 191 mkw. na 1000 mieszkańców.

Centra handlowe istnieją w najważniejszych miastach regionu: Legnicy, Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Lubinie, Świdnicy, Zgorzelcu, Kłodzku i Głogowie oraz we Wrocławiu, w którym znajduje się około połowy całej powierzchni handlowej województwa.

- Mimo szerokiej oferty rynek wrocławski nadal postrzegany jest jako atrakcyjne miejsce dla kolejnych projektów, o czym świadczą planowane nowe obiekty, np. Sky Tower czy galeria handlowa planowana na wrocławskich Maślicach - komentuje Natalia Sobecka, konsultant w dziale powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle.

W Świdnicy i Głogowie, gdzie wskaźnik nasycenia jest mocno poniżej średniej krajowej, centra handlowe w całości zdominowane są przez hipermarkety. W Zgorzelcu, Wałbrzychu i Lubinie hipermarkety przeważają w centrach handlowych nad galeriami. Natomiast w Kłodzku to galerie pełnią wiodącą funkcję.