Słabsze półrocze Carrefoura

O 23 proc. spadł zysk operacyjny francuskiej sieci - największej w Europie i drugiej na świecie - w pierwszej połowie 2011 r. Sprzedaż wzrosła o 2,7 proc., do 44,6 mld euro.

W pierwszej połowie 2011 r. zysk operacyjny Carrefoura wyniósł 776 mln euro w porównaniu z 989 mln euro przed rokiem. Sprzedaż sięgnęła 44,6 mld euro, z czego 22,4 mld euro przypada na II kwartał.

Najwyższe wzrosty przyniosły rynki wschodzące, spadki - Europa Zachodnia. Gorzej niż rok wcześniej wypadły hipermarkety we Francji, gdzie sprzedaż spadła o 3,3 proc. w II kwartale. Bardzo dobrze największe sklepy radziły sobie w Belgii - tam odnotowano wzrost o ponad 10 proc.

Z regionów najlepiej poradziła sobie Ameryka Łacińska, najsłabiej wypadły kraje europejskie (bez Francji). W tej ostatniej wzrost uratowały inne niż hipermarkety formaty - supermarkety, sklepy convenience i hurtownie cash and carry.