Kupony online podbijają Polskę

Kupony rabatowe i zakupy grupowe coraz popularniejsze.

Jak wynika z badań Gemius MegaPanel, średnio co trzeci polski internauta odwiedza strony, na których można nabyć kupony rabatowe ze zniżką na określone produkty w sklepach czy na konkretne usługi. Efektem rosnącej w ten sposób aktywności klientów są setki tysięcy sprzedanych kuponów i ponad 300 mln zł oszczędności z tego tytułu.

Wraz ze wzrostem zainteresowania internetowymi bonusami rośnie popularność serwisów oferujących zakupy grupowe. Badania PBI wskazują, że serwis Groupon.pl ma już ponad 5 mln użytkowników; w czołówce są także: Gruper.pl, Okazjoteka.pl oraz MyDeal.pl.

Wciąż powstają nowe witryny oferujące kupony zniżkowe przekraczające często 50 proc. wartości towarów i usług. Nadal jednak znaczna część rynku nie jest zagospodarowana, bo ponad połowa badanych nigdy nie skorzystała z oferty w żadnym serwisie zakupów grupowych.

Kupony stanowią najpopularniejszy system rabatowy w USA. Według badań aż 90 mln dorosłych Amerykanów zakupi w tym roku kupony online.