Nowe marki Grupy Żywiec

Drugi pod względem wielkości gracz na rynku piwa w Polsce chce zaktywizować konsumentów i zachęcić ich do sięgania po swoje nowe propozycje.

Polski rynek piwa tkwi w stagnacji, ale piwosze szukają nowości - przekonuje Grupa Żywiec. To dlatego od lipca br. w sprzedaży są dwie nowe propozycje Grupy - piwa Guinness oraz Kilkenny Red. Obie to irlandzkie marki, należą do firmy Diageo Guinness Continental Europe, a Żywiec jest ich dystrybutorem. Znana jest zwłaszcza marka Guinness dostępna w ponad 150 krajach i konsumowana w liczbie ponad 10 mln kufli dziennie.

Rozpoczęcie dystrybucji Guinnessa i Kilkenny to kolejny krok zapowiedzianej przez firmę aktywizacji polskiego rynku piwa. Jednocześnie od początku tego roku Grupa Żywiec m.in. zmieniła opakowanie Warki, wprowadziła większą gramaturę Desperadosa (580 ml), przesunęła piwo dwusłodowe Strong ze spadającego segmentu piw mocnych do piw premium, a także wprowadziła 0,5-litrową butelkę zwrotną dedykowaną flagowej marce Grupy - Żywcowi.