McCormick zwiększa obroty i zyski

Nabywca Kamisu, amerykański lider rynku przypraw, ziół i aromatów spożywczych, zakończył II kwartał dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku netto.

Amerykański McCormick & Company, notowana na giełdzie w Nowym Jorku firma, która niedawno ogłosiła akwizycję Kamisu, zwiększyła w II kwartale (zakończonym 31 maja) sprzedaż o 11 proc. Przyczynił się do tego wyniku także słaby dolar: w walutach krajów, na których producent działa wzrost sprzedaży wyniósł 8 proc.

McCormick sprzedaje przyprawy i mieszanki przypraw, aromaty i koncentraty spożywcze dla detalu, przemysłu i gastronomii. Jej początki sięgają 1889 r. Produkty firmy sprzedawane są w ponad 100 krajach świata. Obecnie firma prowadzi politykę ekspansji na rynkach wschodzących zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i przejęcia.

Poza akwizycją w Polsce McCormick założył właśnie spółkę joint venture w Indiach, w której ma większość udziałów. Będzie sprzedawać pod wiodącą marką Kohinoor ryż basmati i inne produkty spożywcze. Szczególnie szybko rozwija się działalność firmy w Chinach, gdzie McCormick rozbudowuje dystrybucję. Koncern spodziewa się w związku z tymi aktywnościami wzrostu udziału rynków wschodzących w ogólnej sprzedaży do 12 proc. w 2012 r., z 9 proc. w 2010 r.

W II kwartale sprzedaż firmy wzrosła do 883,7 mln dol., z 798,3 mln dol. przed rokiem, zysk operacyjny zwiększył się do 109 mln dol., z 97,5 mln, a zysk netto wyniósł 73,6 mln dol., wobec 66,2 mln rok temu.

Firma prowadzi program cięcia kosztów, który w tym roku ma przynieść 45 mln dol. oszczędności.