Carrefour pod rękę z Pixmanią

Francuska grupa zawarła strategiczne partnerstwo z europejskim liderem sprzedaży online w branży elektronicznej - Pixmanią.

Umowa ma zapewnić Carrefourowi mocną pozycję na europejskim rynku sprzedaży produktów niespożywczych przez internet, zwłaszcza - produktów elektronicznych. Pixmania, należąca do grupy Dixons Retail, zapewni detaliście rozwiązania technologiczne i doświadczenie, które mają uczynić z niego lidera tego rynku w Europie.

Grupa docelowa to 54 mln Europejczyków (to 28 proc. populacji krajów Europy, w których działa Carrefour) kupujących online produkty niespożywcze. Carrefour sprzedawać będzie w sieci zwłaszcza produkty elektroniczne, fotograficzne, audio i wideo.

Pixmania działa w 26 krajach i oferuje w 17 językach produkty w ponad 20 kategoriach. Powstała w 2000 r., zatrudnia 1400 osób, a jej obroty w roku 2010/2011 wyniosły 890 mln euro. Miesięcznie obsługuje ponad 30 mln unikatowych klientów.