Tesco przyspiesza z małymi sklepami

Chce podwoić ich liczbę do roku 2014/2015.

Odpowiedzią Tesco na dynamiczny rozwój dyskontów ma być najmniejszy format sklepów detalisty, czyli 1k - o powierzchni sprzedaży do 1000 mkw. Taką strategię przedstawił zarząd polskiego Tesco podczas spotkania z udziałowcami koncernu i analitykami.

Obecnie w tym formacie Tesco ma 252 sklepy. Największy skok ich liczby nastąpił po przejęciu Leader Price'a. W ostatnich latach ich rozwój nie był zbyt dynamiczny, otwierano rocznie do 10 takich placówek. Dopiero rok 2010 przyniósł rozwój sieci o 28 sklepów. W tym roku Tesco chce otworzyć 80 sklepów, z czego dwie trzecie to mają być właśnie małe placówki. Za pięć lat ich liczba ma sięgnąć 500.

Jak poinformował podczas spotkania Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska, wartość koszyka zakupowego w sklepach tego formatu wynosi średnio 25 zł.