Piątnica chce być na podium w kefirach

Piątnica buduje mocną pozycję w nowej dla siebie kategorii. Stawia przede wszystkim na dystrybucję, a nie na reklamę.

OSM Piątnica jest twórcą i liderem kategorii serków wiejskich w Polsce, największym graczem w segmencie śmietan świeżych (20 proc. rynku) i sera mascarpone (50 proc.), a także współliderem w kategorii twarogów oraz drugim producentem serków do smarowania (Twój Smak i Twój Smak Puszysty – 15 proc. rynku).

– Kefiry są jedyną kategorią produktów w portfolio Piątnicy, w której nie jesteśmy w czołówce, dlatego pracujemy nad rozwojem tego asortymentu i w najbliższych 2-3 latach chcemy zbliżyć się do pozycji lidera także w tym segmencie – zapowiada Tomasz Głasek, kierownik działu handlu w OSM Piątnica.

Firma wprowadziła właśnie do sprzedaży Kefiry deserowe z konfiturą, które – według zapewnień producenta – są jedynym tego typu produktem na rynku.

– Nie znamy innego wyrobu mleczarskiego, w którym połączono naturalny produkt mleczny, w tym przypadku kefir, z klasyczną konfiturą – zapewnia Tomasz Głasek. Dodaje, że kefir z owocami w kubku produkuje OSM w Sanoku. Na rynku rozbudowana jest też oferta pitnych kefirów z owocami, ale to już zupełnie inna kategoria.

– Chcemy również przypomnieć konsumentom, że tradycyjny polski kefir jest produktem równie smacznym i zdrowym jak np. jogurt – dodaje Tomasz Głasek.

W kategorii kefirów i jogurtów w Polsce od lat karty rozdają trzej gracze: Danone, Zott i Bakoma, ze znaczną przewagą Danone.

Kefiry deserowe z konfiturą Piątnicy będą wspierane reklamą w prasie oraz mediach elektronicznych. Przede wszystkim jednak ich pozycja ma być budowana dzięki szerokiej dystrybucji.

– Zamierzamy zapewnić możliwość ich kupienia we wszystkich regionach Polski i we wszystkich formatach sklepów, a ciekawe opakowanie i marka Piątnica mają zachęcić konsumentów do sięgnięcia po nie – podkreśla Tomasz Głasek.