Oreo ma 100 proc. dystrybucji w sieciach

Kraft Foods zapewnia, że wyniki sprzedaży ciastek Oreo przerosły oczekiwania firmy.

Co najmniej do końca 2011 r. będzie trwała intensywna kampania reklamowa ciastek Oreo, które na sklepowych półkach są od początku tego roku. – Wyniki sprzedaży zdecydowanie przekroczyły nasze oczekiwania – zapewnia Renata Jankowska, brand manager Oreo w Polsce.

Dodaje, że w dużych sieciach ciastka Oreo osiągnęły już 100 proc. dystrybucji, i Kraft Foods pracuje teraz nad "podobnym" wynikiem w handlu tradycyjnym.

Kraft Foods jest już liderem sprzedaży markowych ciastek w naszym kraju. Oreo dołączyły bowiem do takich marek w portfolio firmy, jak: LU Go!, Delicje czy LU Petitki. Oreo najsilniejszą pozycję mają w USA, ale obecne są łącznie w 100 krajach.

W Polsce Oreo konkurują z ciastkami pozycjonowanymi jako familijne, ale mają też bezpośredniego rywala – markizy Hit Twist, które w końcu marca br. wprowadził do sprzedaży Bahlsen. Jedzenie Hit Twist ma być zabawą w trzech krokach: najpierw należy rozkręcić ciastko, posmakować nadzienia, a następnie zjeść w dwóch częściach. Przysmak Amerykanów – ciastka Oreo – należy natomiast najpierw "przekręcić, polizać", a na koniec "zamoczyć".

Kraft Foods nie zdradza, jak mocną pozycję chce osiągnąć w naszym kraju, bardzo intensywnie  wspiera jednak sprzedaż produktu, m.in. reklamą w TV i na billboardach, działaniami PR, degustacjami w punktach handlowych i na stacjach benzynowych, a ostatnio w restauracjach McDonald's, gdzie można zjeść lody McFlurry z posypką Oreo.