Emperia: I detal sprzedadzą?

Jeszcze nie zamknięto ostatecznie spraw związanych z przejęciem przez Eurocash hurtowej części Emperii, a Grupa przystępuje do sprzedaży swoich spółek detalicznych.

Kilka dni po swoich 21. urodzinach – przy okazji których prezes Artur Kawa zapowiadał intensywny rozwój i wzmocnienie dywizji supermarketów – Emperia ogłosiła plan sprzedaży swojego segmentu detalicznego.

Zarząd wycenił swoje spółki detaliczne (bez nieruchomości) na 900 mln zł. Z przygotowanego przez Emperię harmonogramu procesu aukcyjnego wynika, że spółka spodziewa się, iż transakcja sprzedaży mogłaby być zamknięta ostatecznie pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.

– Notujemy bardzo duże zainteresowanie wyrażane zarówno przez inwestorów branżowych, jak i inwestorów finansowych odnośnie do segmentu detalicznego – mówi Artur Kawa. Podaje, że w pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło siedem supermarketów Stokrotka, a w kilku kolejnych obiektach trwa zaawansowany proces inwestycyjny.

– Spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy – dodaje prezes Emperii.