Francja poza orbitą Saturna

Francuski urząd antymonopolowy zgodził się na sprzedaż 35 sklepów Saturna grupie HTM. Tym samym sieć należąca do Grupy Metro wycofuje się z francuskiego rynku.

Umowa zacznie obowiązywać 1 lipca. Nie podano ceny transakcji. Media-Saturn działał we Francji od 1989 r. i w 2010 r. miał sprzedaż na poziomie 597 mln euro. W 35 sprzedanych sklepach zatrudnionych było 2 tys. pracowników.

Grupa HTM ma przejąć personel i sklepy, a po okresie przebudowy dalej prowadzić je pod marką Boulanger. Jak podał w komunikacie Media-Saturn, sieć zamierza się teraz skupić na tych rynkach, na których możliwy jest efektywny wzrost. W tym roku spółka zamierza uruchomić ponad 60 nowych sklepów.

W 2010 r. Media Markt i Saturn miały 20,8 mld euro obrotów i zatrudniały 70 tys. pracowników. Po sprzedaży francuskiej sieci do spółki należą 852 sklepy w 16 krajach Europy i Azji.