Aromat Snack: rosną ceny orzechów

Zbliża się sezon na chrupki i prażynki, ale nie na orzechy, które znów traktowane są jako produkty z wyższej półki cenowej.

Aromat Snack, producent przekąsek solonych i smakowych na bazie orzechów ziemnych i szlachetnych, w ostatnich miesiącach włączył do oferty chipsy i prażynki ziemniaczane oraz chrupki kukurydziane i pszenne. Zadowolony jest zwłaszcza z sukcesu prażynek i chrupek.

– Z każdym tygodniem zyskujemy coraz większy udział w rynku. Obecnie nasze prażynki są dostępne w całej Polsce, zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w sieciach handlowych – zapewnia Wioleta Borkowska, wiceprezes Aromat Snack.

Podkreśla, że zbliża się najlepszy okres sprzedażowy prażynek i chrupek, bo w wakacje głównymi odbiorcami tych produktów są dzieci i młodzież.

Jeśli chodzi o zupełną nowość – chipsy Aromat ze zmniejszoną ilością tłuszczu – o sukces będzie trudniej, bo produkty te mają na półce bardzo silnych konkurentów (PepsiCo, Lorenz). – Mimo to można zauważyć rosnące zainteresowanie chipsami Aromat, co nas bardzo cieszy – zapewnia wiceprezes.

Informuje też, że orzechy, które w ostatnich latach stawały się towarem coraz bardziej dostępnym cenowo, znów wracają na półki produktów luksusowych. Jest to spowodowane wzrostem cen surowców do produkcji orzechów, który w skali roku wyniósł ok. 35-40 proc. Tej tendencji nie ma w przypadku prażynek i chrupek – mimo podwyżek cen (o 10-20 proc.) produkty te pozostają relatywnie tanie.