Alma Market: Umiarkowany wzrost

O 10 proc. Alma zwiększyła sprzedaż w tych samych sklepach.

W tym roku Alam Market planuje otwarcie 4 supermarketów, dwóch w Warszawie, po jednym w Krakowie i Szczecinie. - Zwiększymy powierzchnię sprzedaży o 12 tys. mkw., a w przyszłym roku planujemy jeszcze większy wzrost – mówi Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market. Dodaje, że będzie to umiarkowany, ale wzrost. Obecnie w sieci działa 29 sklepów.

Skonsolidowane przychody Almy Market w I kwartale wyniosły ponad 344 mln zł. Jednostkowo – 202,3 mln zł, zysk operacyjny – 2,7 mln zł, a zysk netto – 0,15 mln zł.

- Po pięciu miesiącach sprzedaż w tych samych sklepach, narastająco, zwiększyła się o 10 proc., mimo ciężkiego dla detalu roku – podkreśla Jerzy Mazgaj. Tłumaczy, że obecnie proces osiągania przez nowe sklepy oczekiwanych wskaźników sprzedaży wydłużył się. - Musi minąć trochę czasu, zanim klienci docenią walory nowej Almy – zauważa. W drugim roku po otwarciu sklepu sprzedaż LFL rośnie o ok. 40 proc., w trzecim roku – o ok. 20 proc., dopiero w czwartym wzrost sięga poziomu 10 proc. Przed kryzysem zajmowało to dwa lata.