Krakowski Kredens wychodzi z Polski

Prawdopodobnie w Londynie ruszy pierwszy zagraniczny sklep delikatesowej sieci.

Produkty z logo Krakowskiego Kredensu są już sprzedawane w Brukseli, ich zakupem zainteresowani są nawet Chińczycy. Zarząd spółki Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska należącej do Almy Market nie wyklucza franczyzowej formy współpracy z zagranicznym partnerem. Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market, przewiduje, że do końca sierpnia br. umowa o uruchomieniu pierwszego zagranicznego sklepu powinna być już zawarta.

Spółka zainteresowana jest też sprzedażą na polskich lotniskach, jedno stoisko jest już na krakowskich Balicach.

Na razie Krakowski Kredens rozwija sprzedaż w Polsce. Obecnie działają 34  sklepy firmowe o powierzchni sprzedaży 40-80 mkw, w centrach i galeriach handlowych w większych miastach. W Delikatesach Alma usytuowanych jest 29 stoisk wyłącznie z produktami pod marką Krakowski Kredens, w mniejszych supermarketach Alma są one częścią asortymentu.

- W tym roku chcemy otworzyć do 10 placówek, w tym 3 lub 4 stoiska znajdą się w delikatesach Alma - informuje Ewa Lewek, wiceprezes Krakowskiego Kredensu. Będzie też poszerzany asortyment, ostatnio pojawiło się w nim m.in. wino.

Krakowski Kredens może pochwalić się dobrymi wynikami i dynamicznymi wzrostami. Obroty w I kwartale br. wyniosły 15,5 mln zł i były o 22 proc. wyższe niż rok wcześniej. Miniony rok spółka zakończyła z obrotami w wysokości 63,2 mln zł, a prawie 3 mln zł zysku netto oznacza 179-proc. wzrost. W tym roku spodziewa się 77 mln zł przychodów i 5,5 mln zł zysku netto. - Musimy jeszcze popracować nad sprzedażą like-for-like - dodaje Ewa Lewek.

Krakowski Kredens przekształca się w spółkę akcyjną, jej kapitał będzie podwyższony z 2 do 8 mln zł.