Eden chce mieć tysiąc sklepów

Sieć, pozyskawszy partnera finansowego, ostro bierze się do zmian.

W połowie kwietnia 100 proc. udziałów w spółce Eden przejęła firma Waspol, jeden z największych dystrybutorów alkoholi w Polsce.

– Oczywiście wpłynęło to bardzo na nasze plany. Przede wszystkim przeprowadziliśmy kategoryzację sklepów. Podzieliliśmy je na trzy grupy – najsłabsze, średnie i najlepsze. Nasz dział handlowy prowadzi teraz renegocjacje umów z dostawcami głównie pod kątem tych ostatnich – premium – mówi Krzysztof Wiliński, szef sieci.

Zapowiada również akwizycje. Do końca roku sieć, która obecnie liczy około 840 placówek franczyzowych, powiększyć się ma do tysiąca sklepów. – Będą to placówki ze wszystkich trzech kategorii, ale zależy nam, żeby tych najlepszych, których dziś jest około 60, na koniec roku mieć minimum 100 – dodaje Krzysztof Wiliński.

Dziś sieć działa na obszarze województw mazowieckiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. – Teraz chcemy rozwijać się w kierunku Ostródy, Elbląga i dalej nawet do Trójmiasta, a za kilka miesięcy, kiedy okrzepniemy we współpracy z Waspolem, także na południe – zapowiada prezes.

Na koniec roku łączne obroty sklepów sieci sięgnąć mają 1 mld zł.