Roadshow Podravki

Podravka, która od 2010 r. intensywnie poszerzała portfolio o nowe kategorie, teraz koncentruje się na wsparciu ich sprzedaży. Ale w nowościach nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

- Jesteśmy już nie tylko ekspertem od produktów pomidorowych. Mamy też w ofercie makarony i ryże, ale nadal nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Szykujemy się do odsłon kolejnych, nowych dla firmy kategorii - zapowiada Anna Wierzchowska, dyrektor marketingu Podravki.

Jeszcze w 2009 r. w Polsce Podravka znana była głównie z przyprawy uniwersalnej Vegeta, choć portfolio jej produktów obejmowało 50 pozycji. Dziś jest ich ponad 100. Producent chce jednak nie tylko poszerzać ofertę, ale także być twórcą nowych trendów na rynku.

Dlatego wśród innowacyjnych propozycji są makarony w torebce. - Wprowadziliśmy je jako pierwsi w Polsce. Skoro rodzimi konsumenci nauczyli się gotować ryż czy kaszę gryczaną w torebkach, postanowiliśmy dać im taką możliwość również w makaronach - tłumaczy Anna Wierzchowska.

Podravka ruszyła z intensywnym rozbudowywaniem portfolio w 2010 r. Najpierw powstały dwie nowe linie przypraw Podravki – Vegeta W Smak Klasycznie i Vegeta W Smak Natur (w sprzedaży od maja 2010 r.), makarony (od sierpnia) i keczupy (od września). W kwietniu 2011 r. do sklepów trafiły ryże pod marką Podravka oraz oferta przypraw grillowych Vegeta W Smak.

- Każdą z kategorii ma swój własny koncept i każda z nich jest inaczej wspierana sprzedażowo. Na razie pod koniec lipca planujemy roadshow w kilku nadmorskich miejscowościach. Będą gry, konkursy i wspólne grillowanie - zapowiada Anna Wierzchowska. Podkreśla, że chodzi przede wszystkim o to, by uświadomić konsumentom, że Vegeta to już nie tylko przyprawa uniwersalna, ale wachlarz doskonałych jakościowo produktów.

W przypadku pozostałych kategorii (ryże, makarony, keczupy) producent planuje najpierw zbudowanie ich 100-proc. obecności na sklepowych półkach. - Najpierw dystrybucja i dobra ekspozycja, a dopiero potem ewentualna kampania reklamowa - konkluduje Anna Wierzchowska.

Makarony Podravki cenowo zbliżone są do lidera półki - Lubelli. Podobnie jest z ryżem: Podravka bezpośrednio konkuruje tu z największymi w tej kategorii - Sonko i Kupcem.