Colgate zapowiada szybszy wzrost

Po latach umiarkowanego wzrostu koncern Colgate-Palmolive zapowiada przyspieszenie tempa sprzedaży.

Szef koncernu Ian Cook zapowiedział, że w 2011 r. ilościowo sprzedaż wzrośnie o 4-5 proc., a w kolejnych latach nawet do 7 proc. rocznie. Przez trzy ostatnie lata Colgate zwiększał obroty o ok. 1 proc. rocznie. Sukces zapewnić ma koncernowi jego silna międzynarodowa pozycja.

Colgate-Palmolive obecny jest w ponad 220 krajach świata, a ponad połowa jego obrotów powstaje na rynkach wschodzących. W niektórych krajach ma pozycję dominującą, np. w Brazylii należy do niego 70 proc. rynku pasty do zębów. Według Cooka źródłem sukcesu jest lokalne dostosowanie do potrzeb rynków pod względem opakowań, formatów i cen oraz obecność w różnych kanałach sprzedaży.

W 2010 r. Colgate-Palmolive miał 15,56 mld dol. obrotów. Największy udział w sprzedaży miała Ameryka Południowa (27 proc.), a po niej region Europy i Południowego Pacyfiku – 21 proc. W obu regionach wolumen wzrósł o 2 proc. przy obrotach niższych o 1,5 proc. w stosunku do 2009 r. Ameryka Północna oraz region Azji i Afryki odpowiadają za 19 proc. sprzedaży koncernu. 13-proc. wzrost w tym ostatnim regionie zapewnił Amerykanom 1,5-proc. wzrost w skali globalnej.