Tesco zagęszcza sieć

Brytyjski detalista rozbudowuje działalność poprzez internet. Możliwość zakupów online wkrótce także w Polsce.

Więcej sklepów, z których będzie można odebrać złożone przez internet zamówienie i bogatsza oferta produktów, w które będzie można się w ten sposób zaopatrzyć - grupa Tesco poszerza działalność online o nowe możliwości. Szef koncernu Philip Clarke zapowiedział rozbudowę serwisu "click and collect" (kliknij i odbierz) o produkty spożywcze.

Do tej pory klienci Tesco mogli zamawiać w domu i odbierać z najbliższego objętego usługą sklepu stacjonarnego jedynie produkty niespożywcze - żywność przywożono specjalną dostawą, kupujący musieli więc na nią czekać. Ponadto, jak donosi "Lebensmittel Zeitung", Brytyjczycy chcą zwiększyć liczbę sklepów, z których będzie można odbierać zamówienia online dwukrotnie - do 600.

Tesco poszerza też możliwość zakupu online o kolejne kraje. Jeszcze w tym roku ruszy internetowy sklep z dostawą produktów spożywczych w Pradze, a na początku przyszłego roku - w Warszawie. Zakupów przez internet mogą dokonywać już w Tesco mieszkańcy Budapesztu, Bratysławy, Szanghaju, Bangkoku i Kuala Lumpur.

Kolejną innowacją, którą Brytyjczycy trzymają w zanadrzu, będzie usługa "My Usuals" - na podstawie historii zakupów sklep będzie składał klientowi propozycje kupienia najczęściej wybieranych przez niego produktów.