Domy towarowe wrócą do centrów miast

Centra handlowe będą musiały się zmienić.

 

Według analityków nowy styl życia oraz zwiększający się dostęp do nowoczesnych technologii muszą zaowocować przebudową ich oferty. Według Cushman & Wakefield coraz większy nacisk kładzie się dziś na rozbudowę części gastronomicznej i rozrywkowej, a szybki rozwój handlu internetowego może przyczynić się do ograniczania oferty obiektów handlowych, szczególnie w sektorze spożywczym oraz multimediów.

- Najbliższe 20 lat będzie okresem powrotu handlu do ścisłych centrów miast, także w formie domów towarowych, przy wzrastającym udziale zagranicznych marek luksusowych – sądzi także Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w dziale wycen i doradztwa Cushman & Wakefield. - Doczekamy się wreszcie zagospodarowania placu Defilad w Warszawie i wielu atrakcyjnych terenów w centrach innych polskich miast.

Obecnie w Polsce działa ponad 370 centrów handlowych o łącznej powierzchni 7,2 mln mkw., z czego 56,5 proc. zlokalizowanych jest w głównych aglomeracjach miejskich.