Mleczny Start po 5 latach

50 mln sprzedanych opakowań.

Jednorazowe porcje kaszek Mleczny Start produkują Danone i Lubella, dystrybuuje sieć Biedronka. Uczestnikiem programu jest też Instytut Matki i Dziecka.

Jak zapewnia Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, "Partnerstwo dla zdrowia" to pierwszy taki projekt w Polsce – o charakterze biznesowym i z misją społeczną. Jego celem jest zapewnienie dzieciom z uboższych rodzin pożywnego śniadania. Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie uczestników programu, 30 proc. sprzedanych Mlecznych Startów trafiło do rodzin o niskich dochodach.

Uczestnicy programu nie czerpią z niego zysków. Założeniem jest, że cena musi pokryć koszty produkcji i dystrybucji.  – Jeśli pojawia się marża, inwestujemy ją w rozwój programu – mówi prezes Maspeksu. Obecnie cena Mlecznego Startu wynosi 0,69 zł (za 60-g opakowanie). Początkowo ustalono ją na 0,60 zł, potem wzrosła do 0,65 zł. – Ten produkt musi być tani, ale wysoka inflacja i rosnące koszty surowców spowodowały wzrost jego ceny – tłumaczy Frank Uszko, dyrektor generalny Danone.

W ciągu 5 lat Biedronka sprzedała 50 mln opakowań produktu. Sprzedaż Mlecznego Startu rośnie (zdarzają się sezonowe wahania). – Obecnie dziennie sprzedaje się go 100 tys. sztuk – podkreśla Krzysztof Pawiński. Dodaje, że prace Danona, Maspeksu i Jeronimo Martins Dystrybucja nad kolejnym tego typu produktem dla dzieci w ramach programu są już zaawansowane. – Powinien pojawić się na jesieni – zapowiada prezes Maspeksu.