Advadis w detalu

Sieć Polski Detal Zawisza ma się stać siłą napędową firmy.

Advadis nie planuje już rozwoju hurtu, natomiast zaczyna formować franczyzową sieć detaliczną. Na razie, z uwagi na prowadzone właśnie rozmowy z partnerami, firma nie chce się wypowiadać szerzej na temat konceptu sieci Zawisza. Zdradza tylko, że swój żywot rozpocznie ona już w czerwcu. Początkowo ma objąć sklepy z województw pomorskiego i dolnośląskiego.

Według zarządu projekt będzie miał sens biznesowy, jeśli uda się pozyskać do współpracy minimum 200 sklepów. Operacyjnie powinien ruszyć w IV kwartale br., a jego wpływ na wyniki ma być widoczny od 2012 r. Więcej informacji firma obiecuje zdradzić za miesiąc.

Advadis jest ogólnopolską grupą dystrybucyjną działającą w branży piwowarskiej, napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Detal ma się stać drugim, mocnym filarem działalności i siłą napędową – biznesem przynoszącym wzrosty obrotów.

– Szacujemy wartość rocznych obrotów na 200-360 mln zł rocznie przy 200-400 sklepach, głównie w małych miejscowościach, na wsiach. Te małe sklepy ponad 40 proc. obrotu robią w naszym segmencie napojów i alkoholi, a suche produkty będziemy też dystrybuować sami, rozmawiamy z partnerami spożywczymi – powiedział Adam Brodowski, prezes firmy.