Grupa Metro wprowadza kody GS1 Databar

Niemiecka Grupa Metro zdecydowała się na używanie kodów GS1 Databar, by umożliwić śledzenie drogi produktów przez łańcuch dostaw.

– Nowa generacja kodów kreskowych dostarcza więcej informacji i zapewnia większą przejrzystość procesu dostawy od producenta do punktu sprzedaży – wyjaśnia Hans-Jürgen Matern, wiceprezes zarządzania jakością strategiczną w Grupie Metro.

W porównaniu z międzynarodowym tradycyjnym kodem kreskowym EAN-13, który zawiera jedynie kod produktu GTIN, GS1 Databar magazynuje większą liczbę informacji i zajmuje mniej miejsca. Pozwala to na zakodowanie wszystkich potrzebnych informacji, takich jak numer serii czy data przydatności do spożycia. W ścisłej współpracy z holenderską organizacją handlową Frugicom i GS1 Germany detalista wprowadza pilotażowy projekt w hurtowniach Metro Cash & Carry w Niemczech, metkując pomidory w systemie GS1 Databar. Kody są czytelne i współpracują z systemem IT detalisty.

Następnym krokiem będzie implementacja systemu we wszystkich hurtowniach Metro Cash & Carry w kraju oraz w innych sieciach grupy.