Szkocka w Diageo to już nie tylko Johnnie Walker
Diageo Polska wprowadza do portfolio nową markę z segmentu scotch whisky single malt, którą chce budować popyt na całą kategorię.
Szkocka typu single malts stanowi obecnie zaledwie 1 proc. rynku whisky w Polsce (jej sprzedaż wynosi ok. 8 mln zł rocznie). Według Diageo Polska jest to najbardziej obiecująca kategoria spośród wszystkich innych obecnych na tym rynku (tradycyjna szkocka, amerykańska czy whisky z półki de lux).
Wartościowa sprzedaż szkockiej whisky single malts, jak podaje Diageo Polska, rośnie w tempie 50 proc. rocznie i to właśnie produkty Diageo są głównym motorem wzrostu tej kategorii. Diageo ma już w ofercie dziewięć marek z tego segmentu (w tym obecnie wprowadzaną) oraz pięć wariantów Johnnie Walkera plus dwie inne marki szkockiej: Bell's i J&B.
Zdaniem dystrybutora konsumenci sięgają po whisky single malts, bo szukają nowych doświadczeń i wyzwań.
Diageo zapewnia, że chce budować tę kategorię, dlatego wraz z grupą niezależnych ekspertów stworzyło narzędzie edukacyjne "Flavour Map”. Ma ono pomóc konsumentowi zrozumieć kategorie whisky i ułatwić wybór produktu dobranego do jego indywidualnych preferencji. Firma planuje też aktywności związane z komunikacją nowej whisky.