Smako-Łyk w nowej komunikacji

Żywiec Zdrój, producent marki, chce w ten sposób zwiększyć jej sprzedaż i udział w rynku, rzuca wyzwanie własnym markom.

Do końca lipca potrwa zapoczątkowana w maju kampania reklamowa marki Żywiec Zdrój Smako-Łyk, która obejmie m.in. telewizję. Akcją pod hasłem "Dopełnia Smak każdego posiłku" producent marki, należąca do koncernu Danone firma Żywiec Zdrój, chce przekonać konsumentów do nowego sposobu konsumpcji produktu.

– Wiele osób lubi pić coś do posiłku, nie zdając sobie sprawy, jak duży ma to wpływ na ich doznania smakowe. Tymczasem napoje typu Smako-Łyk są doskonałą alternatywą dla tradycyjnych kompotów i w taki właśnie sposób są komunikowane – mówi Ilona Woźniak, specjalista ds. relacji zewnętrznych w Żywcu Zdroju.

W całym rynku wody butelkowej w Polsce Żywiec Zdrój Smako-Łyk ma 4-proc. udział w sprzedaży ilościowo i ponad 9-proc. wartościowo (Żywiec Zdrój za Nielsenem, I-IV 2011 r.). Za to w swojej kategorii, tzw. wód smakowych (de facto są to napoje na bazie konkretnej marki wody), Smako-Łyk jest zdecydowanym liderem, realizując ok. 44 proc. sprzedaży ilościowo i 55 proc. wartościowo.

– Chcielibyśmy, aby nasze działania przyczyniły się nie tylko do wzrostu sprzedaży produktów pod marką Żywiec Zdrój Smako-Łyk, ale i zdobycia kolejnych udziałów w rynku. Na pewno zależy nam na utrzymaniu przewagi konkurencyjnej w segmencie napojów na bazie wody w stosunku do pozostałych graczy, w tym marek własnych – wyjaśnia Ilona Woźniak.