Lipcowe upały wsparły złoty trunek

Rynek piwa w Polsce rozwija się dwubiegunowo. Rośnie sprzedaż marek ekonomicznych oraz premium i super premium.

Takie wnioski płyną z corocznego raportu ZPPP "Browary Polskie". W 2010 r. Polacy kupili 34,3 mln hl piwa, czyli o zaledwie 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż piwa wzrosła minimalnie tylko dzięki wyjątkowo gorącemu lipcowi oraz napędzanej dużymi promocjami sprzedaży w ostatnim kwartale roku. Negatywny wpływ na rynek miała natomiast ubiegłoroczna powódź i okres żałoby po katastrofie samolotu prezydenckiego.

ZPPP podaje, że w ostatnich dwóch latach zanotowano zdecydowany wzrost obrotu piw tzw. marek ekonomicznych, a jednocześnie podwojenie sprzedaży marek najdroższych – premium i super premium. Także w I kwartale 2011 r. branża odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży przy jednoczesnym spadku średniej ceny piwa, co wynika z rosnącej popularności marek ekonomicznych oraz rozwoju dyskontów.

W I kwartale 2011 r., dodaje ZPPP "Browary Polskie", udział ekonomicznych marek w sprzedaży piwa wzrósł z 22,7 do 25,2 proc. Najsilniejszą pozycję nadal ma segment mainstream, choć zmniejszył się z 55,3 do 54,6 proc.