Nowe wyzwania Nivei

W tym roku Nivea Polska koncentruje się na poprawie wyników sprzedaży, w ubiegłym porządkowała portfolio.

Nivea wycofała ze sprzedaży produkty słabo rotujące, choć nie zdradza, o które konkretnie kosmetyki chodzi. Na pewno jednak ich brak miał wpływ na osiągnięty w 2010 r. wynik sprzedaży.

– Kryzys dotknął całą branżę kosmetyczną. Miniony rok zamknęliśmy sprzedażą w wysokości 586 mln zł, co w porównaniu z rokiem 2009 oznacza ok. 7-proc. spadek – mówi Małgorzata Bielicka, corporate communications manager w Nivea Polska. – Wpływ na niższe, niż oczekiwaliśmy, wyniki miały również zmiany zachowań konsumentów, którzy w 2010 r. wyraźnie kupowali mniej, jednocześnie częściej decydując się na zakup tańszych produktów – dodaje Bielicka.

Mówi, że teraz firma jest gotowa do podjęcia nowych wyzwań. Będzie koncentrować się na przejrzystym portfolio i nowościach, które pojawią się bądź już pojawiły w najważniejszych dla Nivea Polska kategoriach (m.in. kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała). Wszystkie działania firmy wspierane będą "odpowiednimi i przemyślanymi inwestycjami".

W związku z obchodami 100-lecia istnienia marki Nivea już od połowy maja firma obecna jest w TV, prasie, internecie i outdoorze, czyli w mediach, które są najważniejsze w komunikacji całej marki. W nowej odsłonie pojawią się też reklamy sztandarowych produktów firmy.

– Szeroko komunikujemy ponadto naszą akcję CSR, czyli wybudowanie 100 placów zabaw na 100 lat Nivea – podkreśla Małgorzata Bielicka. Pierwszy plac zabaw, w Poznaniu, już powstał i został otwarty. Wybudowanie jednego placu zabaw kosztuje kilkadziesiąt tys. zł. Cały projekt firma chce zakończyć do połowy 2012 r., choć wiele zależy od tegorocznej zimy.

Nivea należy do niemieckiego koncernu Beiersdorf, który w ostatnim czasie przechodzi intensywną restrukturyzację. Wycofał ze swojej oferty m.in. kosmetyki kolorowe (Nivea w Polsce nie ma i nie miała tych produktów w asortymencie).