Fresh24 rentowny w 2012 r.?

Supermarket internetowy opublikował pierwszy raport kwartalny od debiutu na New Connect.

 

Spółka weszła na parkiet 9 lutego br. Zgodnie z prognozami wyniki netto za I kwartał wykazały stratę – wyniosła ok. 802 tys. zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie około 1 mln zł. Zarząd spółki szacuje, że osiągnięcie rentowności na poziomie operacyjnym (EBITDA) nastąpi zgodnie z planem, czyli w 2012 roku, a dodatniego wyniku finansowego w 2014 roku.

Na razie Fresh24 chwali się systematycznym wzrostem liczby klientów i zamówień. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2011 roku liczba kupujących powiększyła się o 14 proc., a zamówień o 8 proc. w porównaniu z IV kwartałem ub.r.

- Internetowe zakupy spożywcze zaczynają zdobywać popularność – powiedział Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl. – Zgodnie z naszymi przewidywaniami Polska zaczyna powielać zachodni trend i sektor e-grocery rozwija się bardzo szybko. Nadal jednak między nami za zachodnimi wskaźnikami jest ogromna przepaść – podkreślił.

W Polsce sprzedaż przez internet to ułamek (około 0,1 proc.) wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy na Zachodzie średnio ok. 1,5 proc., a w Wielkiej Brytanii nawet 4 proc. Potencjał dla rozwoju tego typu biznesu w Polsce jest więc ogromny.