Ambra z nową wódką

Po 72 latach nieobecności wódka J.A. Baczewski wraca na polski rynek.

Grupa Ambra, producent, importer i dystrybutor win w Europie Środkowej i Wschodniej, podjął się wznowienia w Polsce dystrybucji wódki z półki premium J.A. Baczewski. Na sklepowych półkach wódka pojawi się w czerwcu.

- J.A. Baczewski jest wypełnieniem luki rynkowej w segmencie wódek premium, w którym dominują marki zagraniczne, za to brakuje rdzennie polskich marek sygnowanych polskim nazwiskiem - komentuje Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra. Baczewski ma konkurować z takimi markami, jak Finlandia i Absolwent.

Wódka pod marką J.A. Baczewski została stworzona przez Polaków pochodzenia żydowskiego i jej ekspansję w rodzimym kraju przerwała II wojna światowa. Obecnie trzecie już pokolenie rodziny prowadzi firmę Altvater Gessler - J.A. Baczewski z siedzibą w Wiedniu.

Marka J.A. Baczewski najsilniejszą pozycję ma w USA. Wcześniej były już dwie próby wznowienia jej dystrybucji w Polsce - obie zakończone fiaskiem. Ambra wierzy, że tym razem wódka zadomowi się u nas na dobre. Jej sprzedaż wspierana będzie "wszystkimi możliwymi kanałami", czyli m.in. przez media elektroniczne i w sklepach.