Dobry początek roku w Henklu

Chociaż rosną ceny surowców i opakowań, Henkel poprawia wyniki.

W I kwartale 2011 r. Henkel wypracował sprzedaż w wysokości 3,8 mld euro, co daje 8,9-proc. wzrost wobec I kwartału 2010 r. Po wyeliminowaniu różnic kursowych wzrost ten wynosi 6,8 proc.

Do dobrych wyników przyczyniły się wszystkie segmenty działalności. Nominalna wartość sprzedaży działu środków piorących i czystości wzrosła o 2,2 proc. – do ok. 1 mld euro, działu kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych o 7,7 proc. – do 821 mln euro, a działu adhesive technologies (chemia budowlana, kleje, technologie dla przemysłu) o 14 proc. – do prawie 1,9 mld euro.

W Europie Wschodniej Henkel wypracował 656 mln euro przychodów (więcej o 14,3 proc. niż rok wcześniej), a Zachodniej – 1,4 mld euro (więcej o 6 proc.).

Henkel zwraca uwagę, że na światowych rynku nadal jest trudna sytuacja, choćby ze względu na wzrost kosztów surowców i opakowań.