Velvet w okrojonym składzie

Kimberly-Clark rozpoczyna proces rebrandingu, w efekcie którego już od września marka Kleenex zastąpi Velvet, ale tylko w kategorii chusteczek.

Polska jest jedynym krajem, w którym chusteczki Kimberly-Clark sprzedawane są pod marką Velvet. Marcin Kalinowski, brand manager chusteczek Velvet w Kimberly-Clark, wyjaśnia, że odrębność produktów i marek pomiędzy Polską a Europą utrudnia przepływ technologii i potencjału komunikacyjnego. Mówi, że aby polski rynek w pełni mógł korzystać ze światowych zasobów marki Kleenex, musi nastąpić więc proces zmiany marki.

Producent podaje, że przejście na markę Kleenex w Polsce pozwoli Kimberly-Clark zaoferować klientom nie tylko wyższą jakość, ale również szerszą gamę produktów, niż było to możliwe dotychczas (w sprzedaży pojawi się na przykład chusteczka Balsam Fresh, która jest ulepszoną wersją chusteczki Velvet Balsam). Produkcja chusteczek higienicznych i uniwersalnych na polski rynek pozostanie w fabryce w Kluczach, natomiast jakość podniesie się dzięki importowi materiału bazowego – bibuły.

W pierwszym etapie rebrandingu, trwającym do września br., marka Kleenex zostanie umieszczona na opakowaniach razem z marką Velvet. W drugim, który będzie trwał od października do grudnia br., marka Kleenex otrzyma mocne wsparcie w kanale sprzedaży i zostanie oficjalnie wprowadzona na polski rynek. Kampania z wykorzystaniem mediów szeroko zasięgowych planowana jest na początek 2012 roku.

Rebranding dotyczy tylko chusteczek. Papier toaletowy oraz ręczniki papierowe pozostaną bez zmian pod marką Velvet.