Wyborowa - przez krajanów do Meksyku
Wyborowa podbija świat głównie dzięki mocnej pozycji w Polsce. To nadal najważniejszy rynek dla tej wódki.
Arkadiusz Dobosz, domestic vodkas marketing manager Wyborowa, Pernod Ricard Group, mówi, że Wyborowa to jedyna polska czysta wódka, która jest obecna w ponad 90 państwach, z których najsilniejszą pozycję ma m.in. w: Meksyku, Francji i we Włoszech.
Zagraniczny sukces marki, tłumaczy Arkadiusz Dobosz, to efekt nie tylko budowania jej dystrybucji, ale także szerokiego wsparcia marketingowego, jak choćby globalna kampania "From Poland with Love", czy limitowane edycje butelek, w które zaangażowani byli znani artyści, tacy jak Scott Campbell, słynny tatuażysta z Meksyku, czy Brodinski - francuski artysta.
- Nadal jednak to Polska pozostaje najważniejszym rynkiem dla wódki Wyborowa, w kraju realizowane jest 70 proc. obrotu marki - stwierdza Arkadiusz Dobosz. Podaje, że Wyborowa objęła u nas pozycję lidera w segmencie wódek premium i zajmuje obecnie prawie 20 proc. tego rynku (Wyborowa za Nielsenem, marzec 2011 r.).
- Umacnianie marki na rynku macierzystym jest bardzo istotne także w kontekście ekspansji zagranicznej. Plany dotyczące rozwoju na arenie międzynarodowej mają na celu znaczące umocnienie naszej pozycji jako globalnego gracza w kategorii wódki - dodaje Arkadiusz Dobosz.