Wyborowa - przez krajanów do Meksyku

Wyborowa podbija świat głównie dzięki mocnej pozycji w Polsce. To nadal najważniejszy rynek dla tej wódki.

"Podbij świat jak Wyborowa" - pod tym hasłem rozpoczęła się nowa promocja konsumencka marki Wyborowa, której celem jest wzrost sprzedaży oraz wzmocnienie wizerunku jako marki międzynarodowej. Na potrzeby promocji powstała limitowana butelka wódki Wyborowej ze złotą zakrętką. Promocja trwa do 15 czerwca 2011 r.

Arkadiusz Dobosz, domestic vodkas marketing manager Wyborowa, Pernod Ricard Group, mówi, że Wyborowa to jedyna polska czysta wódka, która jest obecna w ponad 90 państwach, z których najsilniejszą pozycję ma m.in. w: Meksyku, Francji i we Włoszech.

Zagraniczny sukces marki, tłumaczy Arkadiusz Dobosz, to efekt nie tylko budowania jej dystrybucji, ale także szerokiego wsparcia marketingowego, jak choćby globalna kampania "From Poland with Love", czy limitowane edycje butelek, w które zaangażowani byli znani artyści, tacy jak Scott Campbell, słynny tatuażysta z Meksyku, czy Brodinski - francuski artysta.

- Nadal jednak to Polska pozostaje najważniejszym rynkiem dla wódki Wyborowa, w kraju realizowane jest 70 proc. obrotu marki - stwierdza Arkadiusz Dobosz. Podaje, że Wyborowa objęła u nas pozycję lidera w segmencie wódek premium i zajmuje obecnie prawie 20 proc. tego rynku (Wyborowa za Nielsenem, marzec 2011 r.).

- Umacnianie marki na rynku macierzystym jest bardzo istotne także w kontekście ekspansji zagranicznej. Plany dotyczące rozwoju na arenie międzynarodowej mają na celu znaczące umocnienie naszej pozycji jako globalnego gracza w kategorii wódki - dodaje Arkadiusz Dobosz.